Lovely swedish summer (Ninni)

Jaha, då har man semester en vecka. Få se nu vad man ska hitta på. Kanske åka och bada. Eller åka ner til skärgården, ta ut båten och åka lite ring eller wakeboard eller banan. Eller spela minigolf. Eller kanske åka in till Vadstena ett varv och äta glass och flanera längs Vätterns strand. Eller så kanske man skulle ta fram fiskespöt. Eller spela lite vanlig golf. Eller så kan man åka in till O-ringen och prova på att orientera, springa vilse och bli hämtad av polis i Västra Hargs-skogarna. Eller åka ut till Solbacken och bara njuta av hur vackert allt är. Eller grilla. Eller sitta på en uteservering, svinga en bägare och titta på folk.

Nä, visst ja. Det är ju höst ute. Regn öser ner och det är nästan minusgrader........... 

(Det fyller mig av djupaste tillfredställelse, ska ni veta, att använda oredet man i mina inlägg. Det hade fått min hemska gamla svensklärare Gudrun att vända sig i sin grav. Nu är hon ju inte död, men ändå. En slags revolt pågår här på bloggen, bara så ni vet.)

Kommentarer
Postat av: D

Vadan denna språkliga revolt? Min paroll är rätt ord vid rätt tillfälle, och "man" ersätter aldrig första person. Felaktigt språkbruk med enda syftet att vara oppositionell känns lite onödigt. Dessutom vet du ju, som lärare, att språklig utveckling enligt läroplanerna är ett kollektivt ansvar. Även om du inte är svensklärare bör du vårda ditt och elevernas språk. (Jag har en personlig aversion mot "man".) Min kommentar är för övrigt inte gravallvarlig, men åtminstone lite seriös.

2007-07-23 @ 21:36:23
Postat av: Ninni

Hahahahaha. Du är kul du, D.

Postat av: ej partikompis.

Ninni, i nästa inlägg kan du ju som omväxling göra som Mona S och byta ut man mot Ninni. Lite variation är alltid trevligt även om det är korkat.

2007-07-24 @ 10:38:19
Postat av: Madde

Heja, heja - mera pajkastning.

2007-07-24 @ 10:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback