Lite sport... (Ninni)

Kvällen har varit lugn och skön. Jag har stickat på min tröja, som beräknas bli klar någon gång under våren 2010, och kollat på friidrott. En intet ont anande spanjor fick ett spjut i ryggen av en finne. Man kan ju undra vad han hade gjort för att förtjäna det.

image780

En liten observation. What is going on med alla de där finniga fjortisfjantarna som springer ifatt den som vinner ett race? Ni vet, för att dela ut en handduk och en flarra med nån sliskig sportdryck? För det första verkar inte löparna så värst intresserade av dem utan är, konstigt nog, mer intresserad av vilken tid de sprungit på. För det andra, måste de stå och flina in i kameran som om det är de själva som vunnit loppet? Det är lite väl mycket lilla sportspegeln över det hela om jag får säga min mening. Och det får jag ju, för det är min blogg.

 Nu är det knoppdags. Cici kommer hit klockan nio för vi ska ut i skogen och plocka blåbär. Vi ska överraska Anna med en sockerfri blåbärspaj, men säg inget till henne om det.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback