Sjukvården alltså...(Anna)

Idag skulle jag vara klockan halv tvåVårdcentralen Nygatan för att lämna lite prover (närmare bestämt åtta påsar blod...). Ja, och där får man sitta i väntrummet till klockan tjugo över två, då jag äntligen blir inropad. Men till vilken nytta? Jo, de proverna jag skulle lämna var tvungna att skickas till labbet inom två timmar, och "bussen" som åker med proverna till sjukhuset kom varje dag klockan kvart i två. Ergo hade den redan varit där, så mina prover gick inte att ta. Nehej, men tack för att jag fick den tiden då, fucking jävla vårdcentral...

Nu kunde de i alla fall ta emot mig på laboratoriecentralen på sjukhuset, så jag fick ringa stackars Linus (Lina i folkmun) som fick köra dit mig. Kvart över tre, bara en timma och fyrtiofem minuter för sent, fick jag äntligen komma in och lämna mina prover. Sen fick Lina även skjutsa mig till gymnastiken, för annars hade jag ju aldrig hunnit dit.

Nu har jag haft två grupper barngymnastik och sedan tränat själv en timme. Nu sitter jag hos mamma och pappa och väntar på att åka hem. Jag vill ju inte missa CSI...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback