Lilla Esso (Anna)

Det har varit en jobbig tid med allt som hänt. Ni som känner mig (och det är ju inte många) kan ju kanske tänka er hur ledsen jag har varit. Jag är lite stolt över att jag jobbat och allt faktiskt.

Jag har ju haft Esso i 14,5 år av mitt liv och alltså inte haft honom i tio. Han har alltid bara funnits där. Vi har haft ett helt underbart liv tillsammans. Vi har tävlat agility och ställt ut lite grann. Vi har vart med på olika saker på alla dessa klubbdagar på Klubbarps hundklubb. Där var jag förövrigt med i en ungdomsgrupp när jag gick i sjuan, bara för Essos skull, med en massa nördar.

Han var den mest intelligenta hunden jag har mött, och förmodligen nånsin kommer möta. Den finaste av alla.

Jag hoppas att han är nöjd med sitt liv. Vi är så nöjda som man kan vara över att få ha haft äran att äga honom.

Efter att igår natt ha sovit en kvart och tjutit så jag spytt tre gånger och svimmat en, är det dags att försöka rycka upp sig. Man visste ju att han inte skulle leva för alltid, och han dog ju av ålderdom. Tillsammans med mamma på Djursjukhuset. Det var det enda rätta att göra för honom. Han har ställt upp på oss hela sitt liv och nu var det dags för oss att göra honom samma tjänst.

Ni som har djur förstår säkert hur vi känner det. Han var en hund, men han var mest av allt en familjemedlem. Som har tröstat och som har glatt en i svåra stunder.

We will always love You Esso. Ha det fint. Nu kan du leka med Macke och Divan, och äta hur mycket hästbajs du vill.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Det var fint.

Postat av: Alexandra

jag förstår hur du mår men du ska vara stolt och glad över att han fick ett sånt långt och fint liv

2007-12-28 @ 14:23:00
URL: http://www.fiestadfogdegard.blogg.se
Postat av: Josephine

Usch va tråkigt, men va skönt att han fick somna in så lugnt. Som sagt så finns de ju alltid hos en ändå o man får hoppas att de har det fint där uppe.

2007-12-28 @ 20:10:22
URL: http://bjorkvagen15.blogspot.com
Postat av: Ninni

Tack Josse och Alle. Det värmer.

2007-12-29 @ 13:58:07
URL: http://kellandersisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback