Back in the saddle, where I belong (Anna)

Igår förmiddag var jag med Johanna ut och red. Jag har inte ridit på en två år kanske. Johanna har en finfin andalucie-hingst vid namn Diablo. Helt fantastiskt. Själv fick jag rida en treårig fjording vid namn Nemo. Han stack hela tiden och var pigg som en nykläckt mört. Han gjorde även fina piruetter med mig och det var bara att knipa åt med benen för att försöka sittta kvar, ergo han trodde jag manade på och sprang ännu snabbare. Men oj vad roligt det var! Sen fick jag även rida Diablo lite på ridbanan. Det var svårt. Men det gick ganska bra. Jag hoppas på att vi hinner ut fler gånger innan hon åker tillbaka. (Jag glömde kameran hemma. Det är jag sur över!)

Idag har jag träningsvärk i ljumskarna och i ryggen/överarmarna. Så det blir nog lugnt på dansgolvet ikväll (det kommer väl finnas ett dansgolv, Ninni?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback