Anna kan inte hålla hemlisar (Ninni)

Alla har vi våra små egenskaper. Jag är till exempel alltid försenad när jag ska göra nåt med familjen, men aldrig annars. Annas grej är att hon alltid försäger sig vad i fråga om julklappar. Men! Det drabbar bara mig vilket får mig att tro att det är med flit.

Exempel 1, Julen 99
Juklapparna finns i hemliga rummet (pannrummet) i källaren och ska bäras upp till granen. Ett av paketen är väldigt stort och Anna säger "Ska vi bära upp Kristins dammsugare också?"

Exempel 2 (har visserligen inte med julklappar att göra men ändå), Nån gång i slutet av 90-talet
Pappa Jim och jag sitter spända framför en inspelad handbolls-VM-final. Det är jämt så in i helevete. In kommer Anna "Varför kolllar ni på den där skitmatchen? De får ju spö ändå!"

Exempel 3 (Anna har gjort det igen...), För några minuter sedan
Jag har fått äran att öppna ett paket i förväg. Det var en väldigt fin Louis Vuitton-väska. När Anna kommer hit ser hon att paketet är öppnat säger hon "Har du bara öppnat väskan och plånboken än? Eller har du några fler paket?"

Vad bra! Nu vet jag att jag får en plånbok också.

Jag skulle kunna berätta väldigt många fler anekdoter men det hinner jag inte för nu börjar uppesittarkvällen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback