Syjunta (Anna)

Igår var vi hos Helena på syjunta. Det var på håret så att säga, vi har ju setts en gång varje månad och det höll på att inte bli nån augusti-junta. Men det blev det ju. Själv fingervirkade jag vidare, och har nu kommit riktigt långt. Det blir till att mäta någon dag. Eller som Linda föreslog: Gå upp i en skyskrapa och släppa ner den för att se hur lång den är. Då ska man bara hitta en skyskrapa då.

Igår pratade vi om:
§ Döda gäddor på diverse ställen.
§ Jonas och Josefins samliv.

image1013
Helena/värdinnan bjöd på fin mat som alltid. Jag kunde ju inte äta, men jag fick med mig en matlåda.

image1014
Josephine ser alltid så här mysig ut när hon äter.

image1015
Men det var nog nånting med att stoppa gaffeln i munnen igår.

image1016
Ja sannerligen...

image1017
Efter maten började det att juntas. Ninni stickade vidare på sin tröja, som beräknas vara färdig julen 2019.

image1018
Linda lagade ett par vantar och var helt klart juntans mest nöjda deltagare. Efter det fick hon trassla ut mina garnstumpar och kände sig nog inte lika nöjd längre.

image1019
Josse satte på teven istället på en osynlig knapp.

image1020
Cici stickade och Frida broderade.

image1021
Alexandra hedrade oss med ett snabbesök. Hon åt paj, sen åkte hon hem.

Även Daniel var med. Både på gott och ont. Gott, han är rolig, ont, han och Ninni (och lite Josse) pratade jobb och det var ju astråkigt så att säga.

Nu ska jag jobba. Två dagar kvar med Mats. 

Ikväll börjar kören ikväll. Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback