Orkidde (Ninni)

Ikväll har jag varit på Skänninge marken. Vi försöker ta med oss Adam på lite lokala evenemang för att underhålla honom. Jag tror inte han blev särskilt imponerad men vi hade kul ändå.

174189-861
Adam, Åsa, Mia och Janne.

Saker jag köpte på Skänninge marken:
En Coca Cola
En Man U-tröja till Ragge
10 par strumpor för 100 kr ( En klassiker som inhandlas varje år. Håller i tre veckor ungefär)
En hemlig sak som jag aldrig tänker erkänna...
Spunnet socker som jag betalade för lite för, men inte på flit.
Ett kort till en vän som snart fyller år

Ja, det blev inte så mycket mer än det.

Det är tydligen ganska illa ställt med svenskan hos många av försäljarna. Man kan säga att vi var i särskrivningarnas Mecka.

Exempel på saker man kunde köpa på Skänninge marken:
Stöd strumpa (Hur kan vi hjälpa? Finns postgirokonto att sätta in pengar på?)
Tub socka
Hjortron sylt
Mjuk glass

Man kunde även handla en orkidde för en hundring om man ville. Vi förmodar att det var orkidéer man menade då dessa stod brevid skylten.

174189-862
Anna bland orkiddarna

Imorn blir det lite sovmorgon och på fredag är det dags för mini break. Det känns fint!

Kommentarer
Postat av: Anna

Den hemliga saken som Ninni handlade men inte vill säga är... ETT PAR FOPPA-TOFFLOR. Hahaha. Fy tusan. Ser jag henne i dem någon gång ska jag skjuta av hennes ben.

Postat av: Tania

HAHAHAHA. jag kan hjälpa till. det borde vara förbjudet!

2007-08-02 @ 01:37:03
Postat av: Anna

Ja. Ändra lagarna. Förbjud Foppa-tofflorna. Förbjud de fula små smyckena man kan köpa till. Förbjud människorna som använder dem. Ninni skyller dessutom på Adam. "Ja, men det var två par för 150 kr så han ville ha nån att köpa med...". Bah!

2007-08-02 @ 09:15:56
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Ninni

Anna ljuger. Vad är foppa-tofflor för nåt?

2007-08-02 @ 10:48:15
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Tania

man får ha sånna tills man är 12 år. sen är det förbjudet. åldergräns vore ett lagförslag?

2007-08-03 @ 03:24:43
URL: http://taniasincic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback