Mardrömmar (Ninni)

Vi är som bekant fortfarande lite krassliga. Anna har ju balls of steel och jobbar ändå medan jag är lite av en vekling och ska stanna hemma även imorgon.

Eftersom jag har feber har jag drömt min vanliga febermardröm. Den har jag drömt varje gång jag har haft feber sedan jag, irriterande nog, var sjuk hela sportlovet i trean. I drömmen sker följande:

En kamoflageklädd man siktar på mig med ett automatvapen. Jag sitter i ett kalt rum på en pinnstol med guiness rekordbok (1989 års upplaga, den rosa med Globen på omslaget) i knäet. Sen får jag en timma på mig att lära mig hela boken utantill. När timmen har gått är det dags för förhör. Svarar jag fel kommer den hotfulle mannen skjuta mig. Första frågan lyder: I vilken stad växte världens längsta man upp? Det vet jag aldrig och precis när han ska skjuta mig vaknar jag.

Vet inte hur jag ska bli av med den här drömmen. Trots att jag har kollat upp svaret på frågan (Robert Pershing Wadlow, 2,72, växte upp i Alton, Illinois) minns jag aldrig svaret i drömmen. Drömanalys tack!

image974

Nu ska jag mysa med Ragge och läsa min braiga bok som passande nog heter Bokcirkeln.


Kommentarer
Postat av: M

Ni är allt lite knäppa systrarna kellander. Men på ett bra sätt :-)

2007-08-22 @ 23:26:44
Postat av: Ninni

Eehh.. Tack?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback