Körfest (Anna)

Ikväll har det vart galej vill jag lova. Det har varit körfest i Sya för Veta-Viby kyrkokör. Medelåldern låg väl på lite över 60 skulle jag tro. Det bjöds på god buffé och fin sång med dragspel och gitarr. (Jag råkade sjunga "ta mej till havet och gör vad du vill" istället för "gör mej till kung" och det var tydligen jätteroligt.) 

Det började med att vi gick tipspromenad.

Vem har längst?
image976

Jo Per.
image977

Vem fixar snabbaste nypet?
image978
Jo, Agneta, längst till höger.

Vem är sexigast?
image979

Jag såklart! (speciellt på den här bilden)
image980

Vem suger bäst?
image981
Jo, Mia A, längst till höger.

Vem är klurigast?
image982

Jo mamma Eva (som jag tippade på som klurigast, men mamma tippade minsann inte på mig som sexigast. Dålig familjesolidaritet...).
image983

Vem har störst?
image984
Jo, Bertil Jönsson, i mitten.

Vem har mest koll?
image985
Jo, Bertil Jönsson, igen, till höger.

Sen skulle det ätas och sjungas resten av kvällen. De sitter väl där än och sjunger nu grönskar det och dricker vin (ej nattvardsvinet).

image986
Bertil Jansson aka Berra på gitarr och Per på dragspel. De gjorde kvällen, kan man säga.

image987
En idolbild på min mamma.

Vi var dryga tjugo körsångare på festen men jag orkar inte publicera bilder på alla. Jag tror inte ni tycker att det är så intressant. Men det har varit en trevlig kväll och jag har sjungit mycket även fast jag låter som en kråka.

Nu ska jag sova. Och ladda stenhårt för imorgon.

(PS. Ja, Pelle, jag vet att du kommer göra narr av våran tipspromenad, det var därför jag berättade så ingående om den här. Men har u egentligen någon rätt att göra narr av mig och min tipspromenad, Mr Natalie/Idola?)

Kommentarer
Postat av: Tania

SYA!!!!!!!!!!!

Postat av: Linda

Ser fram mot faskitas:) Krya påre!

2007-08-25 @ 17:29:39
URL: http://tulpangnissel.blogg.se
Postat av: Anna

Jag glömde ringa dej ikväll. Gör det imorn istälet. Pöss.

2007-08-26 @ 21:57:16
URL: http://kellandersisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback