Grillkväll hos Valsingers (Anna)

Hej moder jord och ni andra!

Igår vankades det grillning hos Chefen med stort C. Det är Pelle det. Jag vill föst berätta att jag cyklade dit. De 2,6 kilometrarna kändes oändliga och jag ångrade lite på vägen att jag inte hade tagit reda på bättre i förväg vart han bodde. Men jag hittade dit. Lite svettigare än tänkt. Sen kom även Matsa och Therese. Sen kom Avve med fru och barn. Vi var ett glatt gäng.

image886
Christel & Bill, Görel & Molly, Arvid, Pelle, Therese, jag, Pia (i vagnen). Mats är fotograf (därför är kortet bra).

Det börjades med att äta goood potatissallad och grillat. Jag grillade lax som blev alldeles för klar.  Jag var som vanligt på hugget med kameran och störde matfriden.
 
image887
Christel och Pelle vill äta. Men vad tittar Christel på?

image888
Görel och Pia tittar också.

image889
Till och med Bill är intresserad. Vad kan det vara?

image890
Ah... det är Arvid som kör kast med liten Molly. (Förövrigt ett helt sjukt bra kort. Att jag var en sån mästerfotograf hade jag ingen aning om.)

image891
Sa jag att Mats och Therese var där?

Sen var det dags att köra krocket. Regler för krocket hittar du
här. Vi spelade i lag och jag fick va med Molly. Vi vann, inte helt otippat, då hon fick bära kloten mellan ehh... de där grejerna man ska igenom som jag just nu glömde bort vad de heter...

image892
(Ser du Ninni, hon har också foppa-tofflor!)

Sen körde vi ett riktigt parti. Den där jävla Pelle krockade mig och gjorde allt för att sabba för mig. Stämningen blev minst sagt hätsk. Alla vet ju vad som händer när man muckar med mig på en spelplan...

image893
Pelle - innan han blev offentligt förnedrad i krockettävlingen (15 slag efter) och fortfarande trodde att han var värd nånting.

image894
Pelle - efter (obehaglig).

En får tacke. Skål!

Kommentarer
Postat av: christel

Jaaa! Först med kommentar! Eh, det var trevligt igår. Hade jag varit med i krocketen så hade jag inte vunnit, men förmodligen varit ännu hätskare än du!

2007-08-05 @ 13:36:33
Postat av: Anna

Ja tack så mycket för igår. För husfridens skull hade kanske inte pelle då krockat iväg dej, för det kändes lite som om han var ute efter mig. Jag tog det personligt. Hoppas vi ses och grillar och har trevligt nån mer gång snart!

Postat av: Ninni

Fy faan... Jag har gett bort mina nu. No more foppa! Det var inte sköna nog att väga upp för sin fulhet.

2007-08-06 @ 00:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback