Empati (Anna)

Är det nåt jag har så är det empati. Det måste jag allt säga. Framförallt för djur. Men även för växter och saker.
Jag måste till exempel berätta för de kläder som är på rean att de inte ska vara ledsna för att de reas, att det inte är för att de är fulare/sämre än de andra kläderna. För de kanske känner sig ledsna annars.
Jag måste också prata med alla fåglar jag ser när jag är ute och säga till dem att de är fina. Ifall de är ledsna över att en del säger att fåglarna på stan är äckliga.
När jag ska laga mat måste jag förklara för de andra kastrullerna att de inte passade lika bra storleksmässigt till den maten jag ska laga så att de inte tror att jag gillar den kastrullen jag använder mest. Jag gillar dem alla.
Om det bjuds på till exempel två pajer måste jag ta av den som det finns mest kvar av så inte den blir ledsen.

Listan på konstiga saker jag gör skulle kunnas göra hur lång som helst.  Jag är nog inte riktigt normal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback