Auktion hos farmor (Anna)

Ikväll har jag och Ninni vart hos farmor en sväng. Hon ska ju flytta till en lite mindre lägenhet och vill bli av med massa grejer. Jag skulle ljuga om jag påstod att farmor och jag har samma smak. Jag är inte jättesugen på att ha små glasfåglar eller 7 omaka assietter som är kantstötta. Men lite fynd gjorde vi allt (Ninni). Hon hittade silverbestick i mängder, skålar, en traktörpanna (vad är det???) och en fin hemmavirkad grytlapp som såg ut som en tomte. Den tror jag bestämt hon blev mest glad över. Jag gjorde också några fynd. Bland annat hittade jag en gammal telefon, en gammal bok med råd till hemmafruar ("har du fått skoskav ska du lägga på hinnan som finns i ett ägg" eller förslag på städscheman och andra viktiga faktan) och en ABC-bok som jag själv gett farmor i födelsedagspresent -91. Och det bästa av allt. En äggskivare.

image957

Jaha, vad är det för speciellt med den då, tänker ni. Titta en gång till.

image958

Jo visst ser ni, den heter Pullan. Jättekul.

image959
Farmor och Ninni

image960
Farmor och Anna

Kommentarer
Postat av: Helena

Hon ser väldigt nöjd ut över att vara med på kort. Men söt..

Postat av: Anna

Du har rätt.Farmor hatar att va med på kort och vägrar titta in i kameran.

2007-08-18 @ 09:36:22
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: D

Farmor ser trött ut.

2007-08-18 @ 18:19:55
Postat av: Anna

Hon har ju tvingats va med oss i två timmar. + att det är jobbigt att flytta är man är 92 år.

2007-08-18 @ 21:41:13
URL: http://kellandersisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback